Hondentrimmer, laat hond en baasje stralen met jouw trimkunsten

Een vacht met dreadlocks, ontembare lange haren of een enorme kuif die het zicht belemmert? Een professionele knip-, was- en scheerwerk van een hondentrimmer is voor honden onmisbaar. Eer is een groot tekort aan goede hondenkappers, dus genoeg werk voor jou!.

Welke vachtsoorten zijn er? In welke modellen knip, pluk of scheer je die? Hoe benader je een hond die jouw trimsalon binnenkomt? Graag zie jij goed gedrag op de trimtafel. Hoe krijg je dit voor elkaar? Hoe behandel je honden met een huidaandoening of andere lichamelijke problemen? Jij gaat ontklitten, kammen, trimmen en wassen. Of het om teckels, terriërs of zweethonden gaat, jij weet er raad mee!

‘Dogs do speak, but only to those who know how to listen.’

Orhan Pamuk
cpWouldYou
  • Expert worden op het gebied van hondenraskenmerken en hondenrasgroepen
  • Alles te weten komen over het professioneel kammen, borstelen, scheren, en verzorgen van verschillende vachten en beharingen
  • Het gedrag van een hond leren herkennen en weten hoe je omgaat met probleemgedrag
  • Je eigen hondentrimsalon starten
Hondentrimmer
  • cpEducationTypeProfessional
  • De Ondernemersschool NHOC
  • cpCourseTypeHome
  • 3-6 month.plural cpCourseTypeHomeDurationSuffix
  • cpCourseTypeDiplomaPrefix diploma
  • €517€361.90
cpProgram Hondentrimmer
cpCourseContent
  • De hond, bouw en raskenmerken
  • Hondenrassen en rasgroepen
  • Huidaandoeningen
  • Gewichtsproblemen en afwijkingen
  • Orgaanproblemen
  • Voortplanting
  • Sterilisatie en castratie
  • Het gedrag van de hond
  • Vachtverzorging in de praktijk
  • De vacht
  • Trimmen en trimtechnieken
  • Inrichten trimsalon, planning en organisatie
  • Agendaplanning
  • Klanten
cpSkillsAndSkills
  • Raskenmerken en rasgroepen herkennen
  • Rekening houden met huidaandoeningen
  • Omgaan met probleemgedrag
  • Verschillende vachten borstelen en kammen
  • Trimmen volgens verschillende trimtechnieken
  • Beschadigde vachten corrigeren
  • Honden in verschillende modellen knippen
  • Honden wassen en drogen
  • Je eigen hondentrimsalon opstarten
  • Je eerste cliënten vinden
  • Je trimsalon professioneel inrichten
  • Agendaplanning en organisatie regelen
cpFutureOpportunities
  • Je eigen hondentrimsalon opstarten
  • In loondienst bij een doggywash of trimsalon werken
cpTeachers Hondentrimmer

cpPracticalInfo

Deze opleiding is een thuisstudie. Dat betekent dat je het lesmateriaal krijgt thuisgestuurd en hiermee op je eigen tempo aan de slag gaat. Je krijgt ook digitaal toegang tot jouw opleiding. Met vragen en gemaakte opdrachten kun je terecht bij jouw online persoonlijke docent.

cpFinancialInfo

Het lesgeld voor de opleiding bedraagt slechts 517.00 euro. Dit bedrag omvat de theoriemap, een jaar lang toegang tot het Studentenplatform met online begeleiding van jouw docent, het examen (en eventueel herexamen) en jouw diploma.

Hondentrimmer
  • cpEducationTypeProfessional
  • De Ondernemersschool NHOC
  • cpCourseTypeHome
  • 3-6 month.plural cpCourseTypeHomeDurationSuffix
  • cpCourseTypeDiplomaPrefix diploma
  • €517€361.90
  • payInTerms

cpStartNewCarreer Hondentrimmer. cpChooseQualityEducationWith De Ondernemersschool NHOC.

partPayCourse

partPayInfoWithSchema

terms
€180cpOnSubscribe
€94.59 partPayStep

partPaySavings

(partPayInStep3)
betaling_termijnen_500px.jpg

cpGoodToKnowAboutCourse Hondentrimmer

De Ondernemersschool NHOC is een jonge en succesvolle onderwijsinstelling voor volwassenenonderwijs via thuisstudie. We zijn als internationale opleidingsgroep binnen een paar jaar uitgegroeid tot een van de grootste opleiders van Nederland! Dit succes is te danken aan onze korte, praktijkgerichte opleidingen, voordelige all-in prijzen en aan onze bevlogen, ervaren docenten.

appDownloadTitle
cpHomeUSP1
cpHomeUSP2
cpHomeUSP3

takeCourseAsPart

cpAllroundModalIntroText

cpAllroundHomeModalBody

cpExemptionDiscount
cpAllroundUSP1
cpAllroundUSP2
cpAllroundUSP3
Dierenzorg - Allround

• Diploma
  • cpHomeCourseType
  • €2011.10 insteadOfAbbr €2366
cpMoreInfoButton

cpProgram Dierenzorg - Allround

Lijkt het jou fantastisch om elke dag met dieren te werken?

Of je nu dierenartsassistent of hondentrainer wilt worden, je wil dierengedrag leren begrijpen en een echte expert worden op allerlei gebieden van de dierzorg. Met dit uitgebreide allround studietraject krijg je stap voor stap uitgelegd hoe je erachter komt wat er écht in een dier omgaat.

Wat bedoelt een paard als hij met zijn oren beweegt? Wat kunnen oorzaken zijn van een hond met gedragsproblemen? Iedereen wil toch eindelijk de lichaamstaal van een kat leren begrijpen? Dieren communiceren op een prachtige wijze met mensen en jij gaat leren verstaan wat ze zeggen. Met die kennis verzorg, train en help je dieren.

savingsOnAllround

cpBlogsHeading

cpTestimonialsHeading

CAROLA, C.

Omdat ik een eigen trimsalon heb, was een thuisstudie dé oplossing voor mij. De praktijk had ik al in de vingers, maar juist de theorie wilde ik graag halen. De feedback van de docent heeft mij daarbij erg geholpen. En ik ben direct de eerste keer geslaagd! Ik zou dit graag nog een keer doen, bijvoorbeeld in hondenmassage.

BROUWER, D.K

Na het volgen van deze opleiding kan ik elk ras trimmen, gaande van een Airdale Terriër tot een Pomeriaan. Het hoofdstuk waar de docent een overzicht geeft van de verschillende rassen en hun vachtkenmerken, ligt nog steeds in mijn salon. Wanneer je met een speciaal ras te maken krijgt, scheelt dit heel wat opzoekwerk!

cpT3Name

cpT3Testimonial