thuisstudies nhoc

Hoe werkt een thuisstudie?

Jaarlijks volgen duizenden studenten een opleiding aan de Gezondheidsschool. Hieronder bespreken we in zes stappen hoe een thuisstudie werkt en hoe jij van je opleidingstraject een groot succes maakt.

Stap 1: Kies je opleiding

De eerste stap is een keuze maken uit ons opleidingsaanbod. Voor elke cursus is een gratis hoofdstuk beschikbaar, zodat je een goed beeld krijgt van de cursusinhoud. Zo ben je er zeker van dat je de juiste keuze maakt.

De opleidingen zijn voor iedereen toegankelijk. Ook als je nog geen ervaring hebt binnen een bepaalde sector.

Stap 2: Schrijf je in

Heb je een opleiding gekozen, dan schrijf je jezelf online in. Is je betaling voldaan en door ons verwerkt, dan ben je definitief ingeschreven voor deze cursus.

Vervolgens krijg je het cursusboek thuisgestuurd. Dit duurt meestal minder dan een week. Naast deze lesmap krijg je één jaar begeleiding van jouw eigen docent en toegang tot ons online studentenplatform. Hier vind je ook de digitale versie van je cursus.

Stap 3: Neem contact op met je docent

Heb je de cursus ontvangen, dan is de volgende stap om eerst contact op te nemen met je docent. Dit doe je via ons online leerplatform. Meld je aan op dit platform (je persoonlijke studentnummer krijg je toegestuurd nadat je inschrijving compleet is) en stuur een bericht naar je docent. Stel jezelf voor en geef aan hoeveel tijd je hebt om te studeren. Je docent geeft je dan graag tips.

De gemiddelde student doet er tussen de zes en negen maanden over om te studeren en een examen af te leggen.

Stap 4: Klaar voor de start

Je gaat aan de slag met je thuisstudie. Je studeert waar en wanneer het jou uitkomt en volledig op je eigen tempo. Heb je vragen over de leerstof, dan bereik je de docent via de eCampus. Via dit leerplatform is het ook mogelijk voor je docent om contact met jou op te nemen, bijvoorbeeld om je extra taken of oefeningen te geven om de lesstof nog beter te begrijpen.

Het is mogelijk om de persoonlijke begeleiding van je docent te verlengen. Voor slechts 139 euro heb je maar liefst één jaar extra begeleiding!

Stap 5: Leg je examen af

Ben je klaar om examen af te leggen, dan maak je een afspraak met het secretariaat, zodat wij tijd hebben om je examen voor te bereiden. De Gezondheidsschool is zeer flexibel. Het is mogelijk om elke werkdag een examen op locatie in te plannen of om een examen online te maken. Het inschrijfgeld voor de cursus is inclusief examen.

Als je een thuisstudie volgt, beslis je zelf of en wanneer je examen komt afleggen. Je hebt tot vijf jaar na inschrijving het recht om examen af te leggen. Bovendien heb je de mogelijkheid om een examen te herkansen.

Stap 6: Ontvang je diploma

Ben je geslaagd, dan krijg je snel jouw diploma per post. Al onze diploma's zijn erg waardevol om te beginnen als zzp'er of in loondienst. Heb je daarna nog behoefte aan een specifieke opleiding, dan staan onze opleidingsadviseurs je graag te woord. Informeer bij je opleidingsadviseur naar de vervolgopleiding die bij jou past!

We hebben antwoord gegeven op veelgestelde vragen van studenten. Heb je een andere vraag, dan neem je contact op met een van onze opleidingsadviseurs.

fCompareCourses

fCompareMax3Courses