Persoonlijke Ontwikkeling

Zelfontwikkeling is belangrijker dan ooit. Met onze professionele opleidingen binnen het thema Persoonlijke Ontwikkeling krijg je meer inzicht in het doen en laten van mensen, maar werk je ook aan je eigen doelen en vaardigheden.

Onze praktijkgerichte beroepsopleidingen zijn samengesteld door ervaren coaches uit het werkveld. Je leert verschillende technieken op het gebied van communicatie, weerbaarheid en mindfulness. Daardoor geef jij anderen de handvatten die ze nodig hebben om verder te groeien.

Pak nu je kans om uit te blinken als zelfstandig coach. Volg onze opleidingen in persoonlijke ontwikkeling en leer je eigen drijfveren en kwaliteiten (her)kennen!

allSubthemesWithinTheme Persoonlijke Ontwikkeling

Beter communiceren

5 homestudies

Beter managen

Betere relaties aangaan

Gedrags en leerproblemen oplossen

2 homestudies

Productiviteit verhogen

Stress en burnout verhelpen

4 homestudies

Talentontwikkeling

3 homestudies

Zelfbewustzijn ontwikkelen

2 homestudies

Zelfvertrouwen vergroten

3 homestudies

beSureOfYourFuture

Gecertificeerde coaches op het gebied van persoonlijke ontwikkeling hebben een belangrijke rol in deze maatschappij. Dat komt omdat veel mensen op zoek zijn naar een bepaald doel in hun leven of een manier om hun doelen concreet te maken. Daardoor heb je ook veel werkzekerheid. Als coach kies je zelf welke vorm van coaching bij je past en welke technieken je gaat gebruiken, waardoor jij uniek bent.

"Mindfulness en stresspreventie zijn een essentieel onderdeel van onze bedrijfscultuur. Al onze HR medewerkers hebben via deze school een opleiding tot stresscoach gevolgd. En dat werkt! We slagen erin om onze werknemers beter en sneller op te vangen. Zo houden we veel kennis bij ons en groeien we als bedrijf." - employerSpeaks

Persoonlijke Ontwikkeling

trendsCapitalized

Persoonlijke ontwikkeling is een belangrijk onderdeel van je identiteit. Dat wist psycholoog Abraham Maslow ook, want zijn behoeftepiramide bestaat al sinds de jaren ‘40 en is nog steeds actueel. Een van die behoeftes is ‘zelfactualisatie’. Door jezelf te blijven ontwikkelen, weet je beter wie je bent, wat je doelen zijn en waar je voor staat. Die inzichten helpen je vooruit in je werk, vrije tijd en relaties met anderen. Bovendien draagt zelfontwikkeling bij aan je geluksgevoel. Tegenwoordig is coaching zo mainstream geworden, dat veel mensen de weg naar de coach weten te vinden. Als life coach, mindfulness coach, stress coach of life design practitioner draag jij bij aan de persoonlijke ontwikkeling van jezelf en anderen. Er valt dus altijd iets nieuws te leren in deze sector.

Persoonlijke Ontwikkeling, hundredPercentOfTheTime

Zelfontplooiing en gezondheid zijn grote maatschappelijke thema’s. Zit je lekker in je vel op het werk, dan gaat het privé ook voor de wind en andersom. Veel organisaties reserveren daarom extra budget om de gezondheid en ontwikkeling van medewerkers te bevorderen. Enkele voorbeelden zijn sportlessen na werktijd, gratis loopbaancoaching en gezondheidsapps. Ook medewerkers zelf zijn op zoek naar een balans tussen een succesvolle carrière en vrije tijd, sport, hobby’s en een gezin. Een coach (op locatie) is een gewilde manier om het beste uit medewerkers te halen, zowel thuis als op de werkvloer.

Diep in mijn hart voelde ik dat mijn vorige baan niet dé baan voor mij was. Het was interessant om dit gevoel verder te onderzoeken. Ik ben toen met een loopbaancoach gaan praten. Dat triggerde me om met mijn eigen ontwikkeling aan de slag te gaan, maar ook om andere mensen te helpen die in hetzelfde schuitje zaten als ik. Ik volgde een opleiding tot life coach en wist meteen: “dit is het!” - exStudentSpeaking

Robert de Bruijn

Opleidingsverantwoordelijke

Er is veel vraag naar professionele coaches. Thema’s als werk, stress en relaties zijn bijvoorbeeld erg populair. Daardoor heb je als student genoeg te kiezen. Bovendien leent dit beroep zich er heel goed voor om als zzp’er te beginnen. Onze opleidingen zijn stuk voor stuk groeimomenten in je algemene persoonlijke ontwikkeling.

niceToKnowHeader

• Persoonlijke ontwikkeling begint met het stellen van doelen. Je behaalt nog sneller succes als ze ook worden opgeschreven.
  • Coaching lijkt op therapie door de vorm. Toch ligt bij coaching meer de nadruk op talenten en persoonlijke groei. Therapie richt zich meer op gedrag uit het verleden.
  • Een succesvol coachingstraject is meestal kort en ‘blended’. Je gebruikt dan verschillende technieken en manieren van communiceren.
  • Werken aan persoonlijke groei is één van de belangrijkste goede voornemens die mensen elk jaar maken.