Gezonde Voeding/Sportvoeding

Sportvoeding

Sport en voeding zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zonder de gepaste voeding voor jouw lichaam boek je geen vooruitgang in je sport. De juiste voedingspatronen zorgen ervoor dat sportprestaties de hoogte in schieten. Wil jij leren hoe je zowel topsporters als fanatieke hobby-sporters helpt met hun voeding? Dan hebben wij de juiste opleidingen voor jou.

Ervaren docenten leren je alles wat je moet weten over het lichaam, voeding en voedingsschema's. Welk voedingsschema bij iemand past, hangt af van de doelstellingen, de sport en de lichaamsbouw van de sporter. Jij leert hoe je verschillende factoren in acht neemt en perfect advies geeft op maat van je klant. Onze docenten begeleiden je in jouw opleiding en zorgen ervoor dat jij helemaal klaar bent om meteen aan de slag te gaan als voedingsdeskundige voor sporters.

praktijkgerichte opleidingen

up-to-date cursusmateriaal

op maat gemaakte cursussen

elektronisch leerplatform

voor betere sportprestaties

klaar en duidelijk uitgelegd

geen voorkennis vereist

sportvoeding van A tot Z

persoonlijke begeleiding

voor echte sportievelingen

allCoursesWithinSubtheme Sportvoeding

Sportvoedingsadviseur

Sportvoedingsadviseur, cpProfessionWithFuture

Wil jij mensen helpen om hun voeding te matchen met hun sportieve bezigheden?

availableVia

beSureOfYourFuture

Wanneer je jouw opleiding voltooid hebt, ga je aan de slag als zelfstandige sportvoedingsadviseur of als voedingscoach bij een afslankingsstudio, sportclub of fitnesscentrum.

In ons fitnesscentrum zoeken we vaak nieuwe voedingsadviseurs om onze klanten persoonlijk voedingsadvies te geven. Sollicitanten met een diploma van jullie school blijken altijd uitstekend op de hoogte van het reilen en zeilen in de sector en hebben de nodige kennis om meteen aan de slag te gaan, zonder veel extra trainingen. Dat bespaart ons heel wat tijd en moeite! - employerSpeaks

trendsCapitalized

De vraag naar plantaardige voeding groeit ook op vlak van sportvoeding. Een voorbeeld daarvan zijn sportrepen die meer noten, fruit, groenten en andere plantaardige producten bevatten. Ook komen er meer producten met plantaardige eiwitten op de markt, speciaal bedoeld voor sportvoeding. Zo werd erwteneiwit gebruikt in 32 procent van de lanceringen in 2019 en rijsteiwit in 21 procent. Daarnaast wordt er geëxperimenteerd met algen, pompoenpitten en tuinbonen.

Sportvoeding, hundredPercentOfTheTime

Sporters worden steeds veeleisender over wat zij van sportvoeding verwachten. Met steeds meer sportvoeding op het internet, gaan consumenten actief op zoek naar specifieke voedingsstoffen en waargenomen profijt voordat zij een investering doen.

Sporten en voeding zijn mijn twee grootste passies, en dus wou ik daar mijn beroep van maken. Ik volgde de cursus Sportvoedingsadviseur en na het behalen van mijn diploma, ging ik aan de slag als zelfstandige. Voor mij is dit echt een droomjob. Ik kom dag in, dag uit in contact met mensen die even fanatiek met sport bezig zijn als ik en ik help hen hun prestaties te verbeteren. - exStudentSpeaking

Robert de Bruijn

Opleidingsverantwoordelijke

De docenten van de cursussen over Sportvoeding zorgen er steeds voor dat hun studiemateriaal up-to-date en relevant blijft. Er veranderen voortdurend dingen in de sportsector en een sportvoedingsadviseur moet dus zien dat die op de hoogte blijft. Gelukkig is dat geen enkel probleem wanneer je alles weet over het lichaam en voedingsstoffen. Die kennis kan je altijd toepassen op nieuwe trends en diëten die de kop opsteken.

niceToKnowHeader

• Eten op onregelmatige tijdstippen kan problemen veroorzaken. Het kan zorgen voor een hoger cholesterolgehalte, een lagere vetvrije massa en een groter risico op hart- en vaatziekten.
  • Proteïnen zijn enorm belangrijk voor topsporters, maar ze moeten ook op de juiste momenten en in de juiste hoeveelheden worden opgenomen. Willekeurig doorheen de dag proteïnen eten helpt het lichaam niet.
  • Er is geen perfect eten en alleen maar één soort voeding eten werkt niet. Het is belangrijk een gevariëerd dieet te eten verspreid over de hele dag. Zo eet je nooit te veel ongezonde dingen en krijg je wel alle voedingsstoffen binnen die je nodig hebt.